zaterdag 28 april 2012

Weide vogels

Graag wil ik wat foto's toevoegen van weide vogels.
Dit heb ik nog niet eerder gedaan en het leek mij dan ook een uitdaging om wat beeld materiaal te verzamelen.

                                                                De Grutto


De eerste foto  is van een Grutto in de Arkemheen polder dit is een gebied waar veel weidevogels leven in het voorjaar.
De Arkemheenpolder ligt boven de A28 ter hoogte van Nijkerk


Dit mannetje en vrouwtje zijn voornemens te gaan paren helaas gebeurde dit op een te groote afstand om er goede foto's van te maken ( foto Arkemheen )



Grutto op paal in weide gebied bij Valburg (Betuwe)



De foto van deze grutto is ook genomen uit de Auto.
De grutto stond al op de paal toen we aan kwamen rijden door voorzichtig voor de paal te gaan staan en de auto uit tezetten kon ik deze foto nog maken.
Helaas is dit seconde werk en had ik voor mooi een iets grotere paal op de foto moeten hebben.

De Tureluur



Een Tureluur op een bouwland bij Valburg



Tureluur op Paal in weidegebied Valburg

Kievit

De kievit is een vrij schuwe vogel en laat zich dan ook niet zo snel op de foto zetten.
Als je voorzichtig je autoraam open doet dan is hij meestal al verdwenen.



Deze kievit stond mooi in het licht en hier kun je dan ook zien hoe mooi de veren kleuren.
( Weide gebied bij Valburg )



Deze foto is gemaakt in Arkemheen net na een regenbui.


1 opmerking: